تبلیغات
در باره امام زمان-امام عصر-مهدی صاحب زمان-منجی عالم-ابا صالح در وبلاگ مولود - سفیانى و دجال كیستند؟
  موضوعات

  خوراک | RSS
 خوراک وب

  ابر برچسب ها
داستان امام زمان درباره حضرت مهدی زندگی نامه امام زمان زندگی حضرت مهدی مقاله وتحقیق گفتار علی (ع) درباره امام زمان شناختی از زندگی امام زمان مقاله امام عصر تقیه فروغ تابان ولایت زندگی امام زمان امام زمان در سخن پیامبر اكرم امام مهدی در كتاب و سنت كتابها انتظار موعود شناسی داستان درباره امام زمان حدیث ثقلین یاری امام زمان تحقیق امام زمان در حدیث ثقلین درباره امام زمان امام زمان درقرآن نهج البلاغه در وصف امام زمان امام زمان در سخن امیرالمومنین نصرت امام زمان نثر درباره امام زمان حضرت مهدی مهدی صاحب الزمان مهدی در سخنان پیامبر در كلام امیرالمومنین انتظار و مهدویت امام زمان در امام زمان ادبیات انتظار داستان كوتاه امام زمان در احادیث صاحبالزمان امام زمان در سخن حضرت علی حدیث شیوه یاری امام زمان ظهور مهدی صاحب الزمان ظهور در روایات شعر درباره امام زمان احادیث
 
 تماس با مدیر در یاهو  
مکان آیدی شما


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


   سفیانى و دجال كیستند؟
پنجشنبه 17 تیر 1389  نویسنده : ab2ullah  دسته بندی : كتابخانه مهدویت كتابها فروغ تابان ولایت نظراتنظر دهید!

سفیانى و دجال كیستند؟  
آیا این پیش بینى قابل اجراء است ؟
آیا قیام امام مهدى علیه السلام مسلحانه است ؟
منظور از كشته شدن شیطان بدست آن حضرت چیست ؟

در آستانه ظهور حضرت مهدى (عج ) نشانه هاى دیگرى نیز بروز مى كند از جمله خروج سفیانى و دجال (118) است سفیانى از جانب شام ، برمى خیزد. (119)
و افراد دیگرى نیز كه تا 30 یا 60 كذاب در روایات ذكر شده است (120) ، اینها همه پرچم مخالفت بر مى افروزند و سرانجام بدست یاران مهدى (عج ) و به رهبرى آن حضرت شكست مى خورند و به هلاكت مى رسند، از جمله از شكست خوردگان گروه 000/10 نفرى ((بتریه )) است كه در مسیر كوفه با سپاه قائم (عج ) جنگ كنند و همگى به هلاكت مى رسند، امام در كوفه كاخهاى ستمگران را ویران مى سازد و همه منافقین توطئه گر بدست یاران مهدى (عج ) به هلاكت مى رسند. (121)


در وصف سفیانى آمده كه او از نسل ابوسفیان است از پلیدترین مردم ، سرخ مایل به زرد رنگ است (در ظاهر مقدس مآبى مى كند) و ذكرش این است : یا رب ، یا رب ، یا رب ، سرانجامش دوزخ است ، آنقدر پلید است كه كنیزش را كه از او بچه دار شده زنده به گور مى كند. (122)
و به نقل دیگر امام باقر علیه السلام : در شام سه گروه داراى پرچم ، خروج مى كنند: اصهب ، ابقع و سفیانى . (123)
به هر حال سفیانى پلید با دار و دسته اش بر ضد حضرت مهدى (عج ) قیام مى كند.
مهدى (عج ) به مردم فرمان مى دهد به جنگ این دشمن خدا و دشمن خودتان برخیزند.
سپس خود حضرت مهدى (عج ) همراه مسلمانان براى جنگ با سفیانى از مكه به شام رفته و در شام با او مى جنگد سرانجام سفیانى و دار و دسته اش ، شكست مى خورند و سفیانى زیر درخت بغوطه دمشق به هلاكت مى رسد. (124)
و در بعضى از روایات آمده : ارتش و طرفداران او براى جنگ با مهدى (عج ) به مكه مى روند، وقتى كه در راه به سرزمین ((بیدا)) رسیدند، بقدرت الهى مسخ مى گردند و یا در زمین فرو مى روند. (125)
كوتاه سخن آنكه : ((سفیان )) یك طاغوت پلید داراى یك رژیم جهنمى است كه با ویژگیهاى خاص با انقلاب جهانى مهدى (عج ) مخالفت مى كند و شكست مى خورد. (126)
اما در مورد دجال باید گفت : او نیز یك طاغوت حیله گر دیگر است . طبق نقل امام صادق علیه السلام ، امیرمؤ منان على علیه السلام در ضمن خطبه طولانى فرمود:
((حضرت مهدى (عج ) با یارانش از مكه به بیت المقدس مى آیند و در آنجا بین آن حضرت با دجال و ارتش دجال جنگ واقع مى شود، دجال و ارتشش مفتضحانه شكست مى خورند، بطوریكه از اول تا آخر آنها به هلاكت مى رسند و دنیا آباد مى شود و حضرت مهدى ، عدالت و قسط را در جهان بپا مى دارد.
طبق روایتى : آن حضرت دجال را در كناسه كوفه به دار مى زند.)) (127)
خروج دجال در روایات اهل تسنن و در تورات و انجیل نیز آمده است .
اوصاف و ویژگیهاى او نیز در روایات ذكر شده . (128)
به هر حال آن حضرت ، دجال یعنى آن طاغوت حقه باز و پر تزویر را نیز كه به جنگ مهدى (عج ) برمى خیزد شكست مى دهد و طبق بعضى از روایات ، آن حضرت ، حضرت عیسى علیه السلام را در كشتن دجال در سرزمین فلسطین كمك مى كند. (129)
آرى رسول خدا صلى اللّه علیه و آله و سلم به على علیه السلام فرمود:
((بدانكه فرزندم از كسانى كه به تو و شیعیان تو ستم كردند در دنیا انتقام مى گیرند، و خداوند در آخرت آنها را غذاب مى نمایند.
سلمان پرسید: او كیست ؟
پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم فرمود: او نهمین فرزند حسین علیه السلام است كه پس از غیبت طولانى ظاهر مى شود و فرمان خدا را اعلام مى كند و دین خدا را آشكار مى سازد و از دشمنان خدا انتقام مى گیرد و سراسر زمین را همان گونه كه پر از ظلم و جور شده ، پر از عدل و داد مى نماید.)) (130)
ضمنا روشن شد كه رهبران مخالف دیگر نیز، طاغوتها با طاغوتچه هایى دیگر روى زمینند.


آیا این پیش بینى قابل اجراء است ؟ 

مى پرسند:  
آیا چنین پیش بینى براى آینده در مورد مصلح جهانى حضرت مهدى (عج ) از نظر طبیعى و اجتماعى (با توجه به شرایط زمان در همه كشورها)، قابل عمل و یا دست كم امكان پذیر است ؟!
پاسخ :  
سیر تكاملى بشر كه در همه جهان مشاهده مى شود، بخصوص سیر تكاملى اجتماعى و علمى در میان انسانها، نوید برقرارى حكومت مصلح واحد را در آینده به روشنى به ما خبر مى دهد.
از سوى دیگر همه دستگاههاى آفرینش به سوى تكامل گام برمى دارند، و ما كه جزئى از آفرینش هستیم ، اقتضاى هماهنگى و همدوشى با آفرینش ‍ الزام مى كند كه انسانها نیز به سوى یك تكامل بزرگ كه در سایه یك حكومت الهى تحت رهبریهاى مردى بزرگ و عادل برقرار مى شود گام بردارند و به نتیجه برسند.
به علاوه ضرورتهاى اجتماعى ، و واكنشهائى كه همه روزه در گوشه و كنار جهان در برابر ظلم و تعدى پیدا مى شود به نوبه خود نیز پله هاى تكاملى به سوى وحدت جهانى تحت حكومت مصلح جهانى را مژده مى دهند.
در اینجا اضافه مى كنیم كه در فطرت و اعماق وجدان و نهاد انسانها، عدالت خواهى و صلح و صفا و مبارزه با ظلم و هر گونه فساد و تعدى سرشته شده است ، و این عامل نیز خواه ناخواه به طور طبیعى و خودجوش ، انسانها را به برقرارى چنین حكومت ایده آل و چنین نظام بهشتى و سراسر صفا سوق مى دهد و سرانجام در این سیر، توفیق دستیابى به چنین نظامى را پیدا خواهد كرد، تا از نظامهاى جهنمى رهائى یابد.
بنابراین : چنین پیش بینى از نظر طبیعى و جامعه شناسى هم قابل پیش بینى است و هم امكان پذیر است ، و هم عملى است .
فراز و نشیبهاى تاریخ بشر در مسیر طولانى خود شواهد بسیارى را براى جهش و پیروزى در انقلابها و طرحهاى بسیار براى زندگى بهتر از نظر روحى و جسمى در آینده كه همه را مى توان پله هائى براى دستیابى به انقلاب عظیم جهانى مصلح كل در طول تاریخ به حساب آورد نشان مى دهد.
ما این مطلب را در مقایسه با هزاران سال قبل كه چگونه بشر در رشته هاى بسیار علمى و اقتصادى و اجتماعى به پیش رفته به خوبى مى توانیم درك كنیم .


آیا قیام امام مهدى علیه السلام مسلحانه است ؟ 

پاسخ :  
امام قائم (عج ) همچون پیامبر اسلام صلى اللّه علیه و آله و سلم نخست اعلان دعوت مى كند و در آغاز ظهور، پیامش را به جهانیان مى رساند، در این میان عده اى دعوتش را مى پذیرند ولى عده اى دیگر كارشكنى و توطئه گرى كرده و به مخالفت برمى خیزند، امام علیه السلام در برابر اینها قیام مسلحانه مى كند.
در حدیثى امام جواد علیه السلام فرمود:
((وقتى كه 313 نفر یاران خاص امام قائم (عج ) به خدمتش در مكه رسیدند، حضرت دعوتش را به جهانیان آشكار مى سازد (یعنى ظهور مى كند) و وقتى كه این تعداد به 000/10 نفر رسید، به اذن خداوند متعال قیام مسلحانه مى كند (خروج مى نماید).)) (131)


منظور از كشته شدن شیطان بدست آن حضرت چیست ؟ 

مى پرسند:  
در قرآن آمده : ابلیس (پدر شیاطین ) به خدا عرض كرد: خدایا مرا تا روز قیامت مهلت بده خداوند فرمود: به تو تا روز وقت معلوم مهلت داده مى شود. (132)
از این تعبیر معلوم مى شود درخاست شیطان ، اجابت نشده است ، و طبق فرموده امامان علیهم السلام منظور از روز وقت معین وقت ظهور امام قائم (عج ) است ، بنابراین آیا شیطان در این وقت كشته مى شود و یا مى میرد؟
پاسخ :  
ما در روایات مى خوانیم شخصى در مورد جمله ((یوم الوقت المعلوم )) كه در آیه مذكور آمده از امام صادق علیه السلام سؤ ال كرد، امام علیه السلام فرمود:
وقتى كه قائم ما (عج ) ظهور كند و به مسجد كوفه بیاید، در این مسجد، شیطان به حضور آن حضرت مى آید و زانو به زمین مى زند و مى گوید:
(( یا ویله من هذا الیوم ؛))
اى والى از این روز.))
آنگاه امام قائم (عج ) موى پیشانى شیطان را مى گیرد و گردنش را مى زند و او را به هلاكت مى رساند، این روز وقت معلوم ، (در آیه مذكور) است . (133)
بنابراین شیطان كشته مى شود، ولى در اینجا این سؤ ال پیش مى آید، پس ‍ دیگر مردم ، آزادى در اراده ندارند و همچون فرشتگان مجبور به اطاعت خدا خواهند شد؟
در پاسخ مى گوییم : آزادى اراده و اختیار از انسانها گرفته نمى شود، منظور از كشتن شیطان این است كه ریشه هاى فساد و عوامل انحراف و ظلم و جور در عصر درخشان حكومت مهدى (عج ) نابود مى گردد و بجاى آن عقل و ایمان حكومت مى كند، چنانكه در حدیثى دیگر نیز مى خوانیم :
((در صحف ادریس پیامبر علیه السلام آمده : تو اى شیطان تا زمانى كه مقدر كرده ام كه زمین را در آن زمان از كفر و شرك و گناه پاك ساز، مهلت داده خواهى شد، ولى در این زمان (بجاى تو) بندگان خالق و پاكدل و با ایمان روى كار آیند آنها را خلیفه و حاكم زمین مى كنم و دینشان را استوار مى سازم ، كه آنها تنها مرا مى پرستند و هیچ چیز را شریك من قرار نمى دهند در آن روز است كه تو (شیطان ) و همه لشكریانت از پیاده و سواره را نابود مى نمایم .)) (134)
به این ترتیب مى فهمیم در آن زمان دیگر حناى شیطان و بچه هایش رنگ ندارد، و در برابر بندگان مخلص خدا به رهبرى حضرت حجت (عج ) همچون خفاشهائى در برابر خورشید تابناك عالمند، نتیجه مى گیریم مرگ شیطان فرا رسیده است .

+ منبع مطالبmolod.mihanblog.com
برچسب ها: قیام مهدی ، قیام مسلحانه ، دجال ، سفیانی و دجال ، تك چشم ، پیش بینی ظهور ، كشته شدن شیطان ، توسط امام زمان ، حضرت مهدی ، بقیه اله ، امام زمان ،

::::


  آرشیو


  جستجو در سایت



  آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :

  لینک سرا
· بزرگترین پرتال اطلاعات
· لینك باكس اتوماتیك

:: کلیه حقوق ومطالب مادی و معنوی این پایگاه متعلق به این تیم اینترنتی می باشد . و كپی برداری تنها با ذكر منبع مجاز می باشد.برگرفته شده از نرم افزار منجی ::

Theme Dseigned By : molod.mihanblog.com