تبلیغات
در باره امام زمان-امام عصر-مهدی صاحب زمان-منجی عالم-ابا صالح در وبلاگ مولود - آیا امام مهدى (عج ) برقراركننده اسلام است ؟
  موضوعات

  خوراک | RSS
 خوراک وب

  ابر برچسب ها
درباره امام زمان امام عصر زندگی نامه امام زمان نهج البلاغه زندگی حضرت مهدی داستان كوتاه ظهور مهدی شیوه یاری امام زمان ظهور امام زمان در سخن امیرالمومنین امام زمان شناختی از زندگی امام زمان امام زمان در سخن پیامبر اكرم امام زمان درقرآن شعر درباره امام زمان در سخنان پیامبر زندگی امام زمان در كلام امیرالمومنین امام مهدی در كتاب و سنت امام زمان در سخن حضرت علی مهدی ادبیات انتظار یاری امام زمان در وصف امام زمان كتابها حضرت مهدی حدیث ثقلین احادیث داستان درباره امام زمان مقاله نثر درباره امام زمان صاحبالزمان تقیه امام زمان در احادیث انتظار و مهدویت گفتار علی (ع) درباره امام زمان انتظار نصرت امام زمان صاحب الزمان مهدی صاحب الزمان امام زمان در در روایات حدیث درباره حضرت مهدی مقاله وتحقیق امام زمان در حدیث ثقلین تحقیق فروغ تابان ولایت داستان امام زمان موعود شناسی
 
 تماس با مدیر در یاهو  
مکان آیدی شما


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


   آیا امام مهدى (عج ) برقراركننده اسلام است ؟
پنجشنبه 17 تیر 1389  نویسنده : ab2ullah  دسته بندی : كتابخانه مهدویت كتابها فروغ تابان ولایت نظراتنظر دهید!

آیا امام مهدى (عج ) برقراركننده اسلام است ؟ 

مى پرسند:  
طبق بعضى از روایات مانند: روایت امام صادق علیه السلام كه فرمود:
(( اذا خرج القائم یاءتى بامر جدید و كتاب جدید و سنة جدیدة و قضاء جدید؛))
((هنگامى كه قائم (عج ) نهضت مى كند، فرمان نو و كتاب نو و روش نو و دادگاه نو مى آورد.)) (234)
آیا با توجه به این روایت ، آئین و دینى كه امام قائم (عج ) برقرار مى كند دین دیگر (جدید) غیر از اسلام نیست ؟!
پاسخ :  
تعبیر به نو و جدید، اشاره به این است كه انقلاب مهدى (عج ) یك دگرگونى اساسى است نه روبنائى ، از این رو جامعه خیال مى كند چیز جدیدى غیر از اسلام است .
به عبارت دیگر: پیرایه هائى كه در طول تاریخ اسلام توسط زمامداران نالایق و دیگران به اسلام بسته اند، اسلام را طورى كرده ، كه اگر امام علیه السلام آنها را از اسلام دور كند و حقیقت اسلام را آشكار سازد مردم عوام خواهند گفت : این یك چیز جدیدى است نه اسلام ، در صورتى كه اسلام واقعى همین است .
آرى در طول تاریخ اسلام نفوذ اندیشه هاى بیگانه در اسلام و تجددگرائى افراطى مسلمین و رخنه فرصت طلبان و داخل كردن طرحهاى مبهم به عنوان طرح اسلامى در میان اسلام و تحریفات گوناگون و... اسلام را مسخ خواهد كرد در این صورت اگر امام قائم (عج ) حقیقت اسلام را آشكار مى سازد، مردم خیال مى كنند مكتب جدید و روش جدید و دادگاه جدیدى غیر از اسلام به میان آمده است .
در اینجا براى تكمیل این موضوع به روایت زیر توجه فرمائید:
یكى از یاران امام صادق علیه السلام گوید: از آن حضرت پرسیدم روش ‍ حضرت مهدى (عج ) چگونه است ؟
(( یصنع ما صنع رسول اللّه ، یهدم ما كان قبله كما هدم رسول اللّه امر الجاهلیة و یستاءنف الاسلام جدیدا؛))
((همان روش پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم را انجام مى دهد، روشهاى باطل قبل را ویران مى كند چنانكه پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم چنین كرد و اسلام را نوسازى و تكمیل مى نماید.)) (235)
بنابراین ، انقلاب حضرت مهدى (عج ) همان انقلاب اسلامى است ، منتهى در سطح وسیعتر و عمیقتر.
ابوبصیر رحمه اللّه یكى از یاران امام صادق علیه السلام گوید: از آن حضرت پرسیدم مرا از سخن امیرمؤ منان علیه السلام خبر بده كه فرمود:
(( ان الاسلام بدء غریبا وسیعود كما بدء فطوبى للغرباء؛))
((اسلام در آغاز غریب بود و بزودى همچون آغاز غریب خواهد شد، خوشا به سعادت غریبان .))
امام صادق علیه السلام در پاسخ فرمود:
((وقتى كه امام قائم (عج ) قیام كند دعوت به اسلام را از نو شروع مى كند، چنانكه پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم دعوت را شروع كرد.)) (236)
مطلب دیگر اینكه : حضرت قائم (عج ) خودش نور و منطق گویا براى جهانیان است .
امام صادق علیه السلام فرمود:
((وقتى كه قائم ما قیام كند، سراسر زمین به نور پروردگارش روشن مى گردد:))
(( واستتغنى العباد عن ضوء الشمس و القمر؛))
((و مردم از نور خورشید و ماه بى نیاز مى شوند و تاریكى بطور كلى از بین مى رود.)) (237)
مرحوم ملا محسن فیض رحمه اللّه در حاشیه تفسیر خود گوید: گویا منظور از بى نیازى سراسر زمین به نور خورشید و ماه ، بى نیاز شدن از برهان و دلیل ساطع است چرا كه خود وجود امام كافى است و دلها و مغزهاى همه را نورانى و قبضه مى كند با توجه به اینكه تمام علوم در زمان غیبت در محور برهان و دلیل است .
و مطابق روایات : امام قائم (عج ) با معتقدان به ادیان مختلف مناظره و احتجاج مى كند و با توراتیان به تورات ، با انجیلیان به انجیل و با صحفیان به صحف و با قرآنیان به قرآن و ... همه آنها به حقانیت امام علیه السلام پى مى برند و سوگند مى خورند كه تورات و انجیل و صحف و قرآن حقیقى همانست كه امام علیه السلام به آنان نشان مى دهد سرانجام آنها به اسلام حقیقى مى گروند. (238)
در عین حال ، با كمال قاطعیت به كتاب خدا قرآن ، عمل مى كند و هر گونه منكرات را نابود مى سازد. (239)
و براى برقرارى حكومت جهانى قیام به شمشیر (نهضت نظامى ) مى كند، در حدى كه بفرموده امام صادق علیه السلام .
(( اذا قام بالسیف فقتل من كل الف تسعماءة و تسعة و تسعین ؛))
((وقتى كه امام زمان علیه السلام قیام به شمشیر مى كند (از منحرفان و طاغوتیان و توطئه گران ) از هر هزار نفر، 999 نفر آنها را به هلاكت مى رساند.)) (240)

+ منبع مطالبmolod.mihanblog.com
برچسب ها: برقرار كننده عدالت ، عدالت اسلامی ، حضرت مهدی ، امام زمان ، صا حب الزمان ، كتابها ،

::::


  آرشیو


  جستجو در سایت



  آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :

  لینک سرا
· بزرگترین پرتال اطلاعات
· لینك باكس اتوماتیك

:: کلیه حقوق ومطالب مادی و معنوی این پایگاه متعلق به این تیم اینترنتی می باشد . و كپی برداری تنها با ذكر منبع مجاز می باشد.برگرفته شده از نرم افزار منجی ::

Theme Dseigned By : molod.mihanblog.com