تبلیغات
در باره امام زمان-امام عصر-مهدی صاحب زمان-منجی عالم-ابا صالح در وبلاگ مولود - نصرت و یارى حضرت قائم علیه السّلام با مرابطه
  موضوعات

  خوراک | RSS
 خوراک وب

  ابر برچسب ها
امام زمان در حدیث ثقلین زندگی نامه امام زمان مقاله وتحقیق امام زمان در سخن امیرالمومنین امام زمان در ظهور صاحب الزمان انتظار و مهدویت داستان كوتاه درباره امام زمان امام زمان امام مهدی در كتاب و سنت تقیه امام زمان درقرآن زندگی حضرت مهدی داستان امام زمان در سخنان پیامبر امام عصر كتابها گفتار علی (ع) درباره امام زمان مهدی صاحب الزمان یاری امام زمان شیوه یاری امام زمان تحقیق امام زمان در سخن پیامبر اكرم حدیث ثقلین حضرت مهدی در كلام امیرالمومنین نثر درباره امام زمان ادبیات انتظار شعر درباره امام زمان نصرت امام زمان در وصف امام زمان حدیث احادیث شناختی از زندگی امام زمان مهدی امام زمان در سخن حضرت علی مقاله زندگی امام زمان فروغ تابان ولایت درباره حضرت مهدی در روایات امام زمان در احادیث انتظار داستان درباره امام زمان ظهور مهدی نهج البلاغه صاحبالزمان موعود شناسی
 
 تماس با مدیر در یاهو  
مکان آیدی شما


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


   نصرت و یارى حضرت قائم علیه السّلام با مرابطه
جمعه 1 مرداد 1389  نویسنده : ab2ullah  دسته بندی : كتابخانه مهدویت كتابها شیوه های یاری امام زمان(عج) نظراتنظر دهید!

نصرت و یارى حضرت قائم علیه السّلام با مرابطه 

كیفیّت پنجم ; مرابطه است ، و در این آیه مباركه به آن امر فرموده: ( اِصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا ).( [1] )
در  كافى  روایت شده از حضرت صادق (علیه السلام)كه در بیان این آیه فرمود :
 اِصبِرُوا عَلى الفَرائضِ و صابروا على المصائب و رابطوا على الائمّة(علیهم السلام) .( [2] )
یعنى : بر سختى انجام واجبات صبر كنید ، و یكدیگر را در صبر بر مصائب امر كنید ; و تسلیت دهید ، و براى ائمّه (علیهم السلام)مرابطه نمائید یعنى در مقام نصرت و موالات آنها باشید .

اقسام مرابطه


مرابطه بر دو قسم است :
قسم اوّل : كه معهود است در احكام ظاهرى شرعى ; آن است كه جمعى از مسلمین و از اهل ایمان در سرحدّات و مرزهاى ممالك اسلامى آماده باشند براى دفع دشمنان ; كه داخل در بلاد مسلمین نشده و هجوم بر آنها نیاورند .
و نصرت بودن این كیفیّت واضح است ، زیرا این هم ــ یعنى دفع شر اعداء دین و اهل آن و حفظ بیضه اسلام و مؤمنین ــ از امورى است كه راجع به وجود مبارك امام (علیه السلام) ، پس سعى در آن به هر وجه و هر درجه اى از درجات آن ; نصرت و یارى آن حضرت(علیه السلام) است ، هم نسبت به وجود مباركش كه رفع سختى و مشقّتى از ایشان نموده ، و هم نسبت به عزّ و شرف ایشان ، چرا كه در غلبه مشركین ; آثار ایشان از بین مى رود ، و در غلبه اهل دین ; احیاء امر و ظهور آثار و شئونات ایشان مى شود ، و هم یارى ایشان است نسبت به متعلّقان و دوستان ایشان كه از شرّ دشمنان از نظر جان و مال و عرض و دین حفظ مى شوند .
قسم دوّم : از مرابطه این است كه : مؤمنین در هر حال منتظر فرج ائمّه دین و هداة معصومین (علیهم السلام)باشند ، و در تسلیم و اطاعت امر آنها و صبر بر طول زمان ظهور و فرج ، و در آنچه در حال استتار آنها و امر آنها است ـ از ابتلائات ـ ثابت قدم باشند ، و در این حال در حدّ امكان اسباب جهاد و اسلحه ـ و لو یك تیرى باشد ـ مهیّا نمایند ، و قلباً عزم بر یارى ایشان در هنگام ظهور داشته باشند ، و از نظر ظاهرى و جسمى هم در امر آنها ثابت قدم باشد .
و از شواهد بر این قسم و بر كمال فضل آن ، روایتى است كه در  روضه كافى  از ابوعبدالله جعفى نقل شده كه جعفى گوید :
حضرت امام محمّدباقر(علیه السلام) فرمود : مرابطه در نزد شما چند روز است ؟
گفتم : چهل روز .
فرمود : لكن مرابطه ما مرابطه ایست كه همیشه روزگار است ، و هر كس مرابطه نماید در راه ما ــ یعنى براى یارى ما اسبى را مهیّا نماید ــ براى او به اندازه دو برابر وزن آن ثواب و پاداش است ، مادامى كه آن را نگاه داشته ، و هركس براى یارى ما سلاحى را ــ یعنى اسباب جنگى را ــ مهیّا كرده و نگاه دارد; براى او ثوابى به اندازه وزن آن است ، مادامى كه نزد او هست .
آنگاه فرمود : از یك دفعه و دو دفعه و سه دفعه و چهار دفعه جزع نكنید ، بدرستیكه مَثَل ما و شما مانند پیامبرى است كه در بنى اسرائیل بود ، پس خداوند جل شأنه به او وحى فرمود : كه قوم خود را به جهاد دعوت كن ، زیرا كه تو را یارى مى كنم .
پس آنها را از هر كجا كه بودند جمع نموده ، و به اتّفاق هم روى بسوى دشمن نهادند ، هنوز شمشیر و نیزه بكار نبرده بودند كه دشمنان بر آنها غلبه كردند ، و ایشان روى به هزیمت نهادند .
دفعه دوّم حقّ تعالى به آن پیامبر وحى فرمود كه : قوم خود را بسوى جهاد دعوت كن ، بدرستیكه من شما را یارى مى كنم .
چون قوم خود را دعوت به جهاد نمود ، گفتند : تو وعده نصرت به ما دادى و ما مغلوب شدیم .
حقّ تعالى به آن پیغمبر وحى فرمود كه : اگر جهاد نكنید مستوجب آتش خواهید بود .
پس عرض كرد : خدایا جهاد با كفّار بهتر از آتش عذاب است .
پس قومش را به جهاد دعوت كرد ، و سیصد و سیزده نفر از آنها ــ به عدد اهل بدر ــ دعوت او را اجابت نمودند ، پس آن پیامبر با آن سیصد و سیزده نفر رو بسوى دشمن نهادند ، هنوز شمشیر و نیزه بكار نبرده بودند كه حقّ تعالى آنها را نصرت و یارى فرمود و فتح نمودند ، و بر دشمنان غالب شدند .( [3] )
و نیز در  بحار از  غیبت نعمانى روایت شده كه حضرت صادق (علیه السلام)فرمود :
 هر یك از شما براى ظهور قائم (علیه السلام)آلت حربى مهیّا كنید ، اگر چه یك تیر باشد ، امید است همین كه این نیّت را داشته باشد ، حقّ تعالى او را از اصحاب و یاوران او قرار دهد .( [4] )

+ منبع مطالبmolod.mihanblog.com
برچسب ها: نصرت و یارى حضرت قائم علیه السّلام ، یاری امام زمان ، حضرت مهدی ، كتابها ، مقاله ، تحقیق ، امام زمان ، درباره امام زمان ،

::::


  آرشیو


  جستجو در سایت



  آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :

  لینک سرا
· بزرگترین پرتال اطلاعات
· لینك باكس اتوماتیك

:: کلیه حقوق ومطالب مادی و معنوی این پایگاه متعلق به این تیم اینترنتی می باشد . و كپی برداری تنها با ذكر منبع مجاز می باشد.برگرفته شده از نرم افزار منجی ::

Theme Dseigned By : molod.mihanblog.com