تبلیغات
در باره امام زمان-امام عصر-مهدی صاحب زمان-منجی عالم-ابا صالح در وبلاگ مولود - بیان روایت وارده در مذمّت ترك تقیّه
  موضوعات

  خوراک | RSS
 خوراک وب

  ابر برچسب ها
ادبیات انتظار انتظار فروغ تابان ولایت امام زمان در سخن حضرت علی درباره امام زمان حضرت مهدی موعود شناسی زندگی امام زمان انتظار و مهدویت كتابها در كلام امیرالمومنین نثر درباره امام زمان امام زمان در سخن امیرالمومنین امام مهدی در كتاب و سنت حدیث داستان درباره امام زمان در وصف امام زمان امام زمان ظهور مهدی مهدی صاحب الزمان امام زمان در سخن پیامبر اكرم مقاله وتحقیق گفتار علی (ع) درباره امام زمان صاحب الزمان زندگی نامه امام زمان مقاله امام زمان در احادیث نصرت امام زمان امام عصر تقیه داستان كوتاه مهدی داستان امام زمان شناختی از زندگی امام زمان در سخنان پیامبر شعر درباره امام زمان احادیث در روایات امام زمان در حدیث ثقلین تحقیق امام زمان درقرآن امام زمان در ظهور صاحبالزمان حدیث ثقلین درباره حضرت مهدی شیوه یاری امام زمان یاری امام زمان نهج البلاغه زندگی حضرت مهدی
 
 تماس با مدیر در یاهو  
مکان آیدی شما


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


   بیان روایت وارده در مذمّت ترك تقیّه
جمعه 1 مرداد 1389  نویسنده : ab2ullah  دسته بندی : كتابخانه مهدویت كتابها شیوه های یاری امام زمان(عج) نظراتنظر دهید!

بیان روایت وارده در مذمّت ترك تقیّه

مقصد دوّم : در بیان احادیثى كه در مذمّت ترك تقیّه ــ در مواردى كه لازم است ــ نقل شده است ، كه به ذكر پنج حدیث اكتفا مى شود .
حدیث اوّل : در كتاب  كافى نقل شده از حضرت صادق (علیه السلام) كه فرمود :
 احتراز و اجتناب نمائید از بجا آوردن عملى كه ما بواسطه آن مورد سرزنش و بدگوئى مردم واقع مى شویم ، به تحقیق كه پدر بواسطه عمل فرزندش مورد سرزنش قرار مى گیرد ، و از براى امام خود زینت باشید ، و مایه ننگ و وهن ایشان نباشید .( [10] )
حدیث دوّم : باز در آن كتاب نقل شده از حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام)از حضرت امام محمّد باقر (علیه السلام)كه فرمود :
 تقیّه دین من و دین پدران من مى باشد وایمان ندارد كسیكه تقیّه نمى كند.( [11] )
حدیث سوّم : همچنین در آن كتاب از عبدالله بن ابى یعفور نقل شده كه گفت : شنیدم از حضرت صادق (علیه السلام)كه فرمود :
 تقیّه سپر مؤمن است ـ از شرّ اعداء ـ و حرز مؤمن است ـ از وقوع در فتنه ها و بلاها ـ و كسیكه تقیّه نمى كند ایمان ندارد ، همانا كسیكه حدیثى از احادیث ما به او مى رسد ; و متمسّك به آن مى شود ; و وسیله قرب ما بین خود و خداوند متعال قرار مى دهد ; پس این تمسّك براى او در دنیا عزّت و در آخرت نور مى باشد ، و همانا كسیكه حدیثى از احادیث ما به او مى رسد ، و او آن را فاش كند ـ نزد غیر اهلش ــ این امر موجب ذلّت او در دنیا مى شود و خداوند این نور را از او بر مى دارد .( [12] )
حدیث چهارم : باز از معلّى بن خنیس از حضرت صادق (علیه السلام)روایت نموده كه حضرتش فرمود :
 اى معلّى! پنهان كن امر ما را و آن را فاش مكن ، همانا هركه امر ما را پنهان نماید و آن را فاش نكند ، خداوند او را بواسطه این كتمان در دنیا عزیز مى كند و در آخرت آن را نورى در پیشانى او قرار مى دهد كه راهنماى او بسوى بهشت مى شود .
اى معلى! بدرستیكه تقیّه از دین من و دین پدران من مى باشد و كسیكه تقیّه نمى كند ایمان ندارد .
اى معلى! بدرستیكه خداوند دوست مى دارد كه در پنهانى عبادت شود ، چنانكه دوست مى دارد در آشكار عبادت شود .
اى معلى! بدرستیكه فاش كننده امر ما مثل كسى است كه امر ما را انكار كرده است .( [13] )
حدیث پنجم : نیز از محمّد بن ابى نصر روایت شده كه گفت : مسئله اى از حضرت رضا (علیه السلام) سئوال كردم  ، پس ابا كرده و جواب ندادند ، آنگاه فرمود :
 اگر چنانچه هر چه مى خواهید به شما عطا كنیم ، به صلاح شما نخواهد بود و موجب گرفتارى صاحب شما خواهد شد ، حضرت اباجعفر (علیه السلام)فرمود :
خداوند امر ولایت خود را نزد جبرئیل (علیه السلام)پنهان گردانید ، و جبرئیل آن را نزد حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) پنهان كرد ، و حضرت رسول (صلى الله علیه وآله) آن را نزد امیرالمؤمنین(علیه السلام)پنهان نمود ، و حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)نزد آنكسى كه خدا مى خواست آن را پنهان كرد ، پس شماها آن را فاش مى كنید ، كیست آن كس كه بتواند یك حرفى را كه شنیده باشد نگاه دارد؟
حضرت اباجعفر (علیه السلام)فرمود : كه در حكمت آل داود (علیه السلام)چنین آمده است كه : سزاوار است از براى مسلمان آنكه بتواند خود دارى كند ، و توجّهش به حال خود باشد كه غفلت پیدا نكند ، و به اهل زمان خود بینائى داشته باشد ، ــ یعنى بداند با هركس چه نوع سلوك كند ، و هر حرفى را به چه كسى اظهار كند ــ پس از خداوند متعال بترسید و حدیث مارا ــ نزد هركس ــ فاش نكنید .
پس اگر جز این بود كه خداوند از اولیاء خود دفاع مى كند و از دشمنان خود به خاطر اولیائش انتقام مى گیرد (پس دشمنان به سبب عناد خود ، مؤمنین رانابود مى كردند ) آیا نمى بینى كه خداوند متعال با آل برمك چه كرد ؟ و چگونه از براى حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام)انتقام گرفت ؟
و بتحقیق طائفه بنو اشعث در خطر عظیم بودند ، پس خداوند خطر را از آنها دفع فرمود ، بواسطه موالات آنها با حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام) ، و شماها كه در عراق هستید كارها و كردارهاى این فراعنه را مى بینید و آنكه چگونه خداوند آنهارا مهلت داده است .
پس بر شما باد ترس از خداوند عزّوجلّ ، و دنیا شمارا مغرور نكند ، و بواسطه مشاهده حال كسیكه به تحقیق خداوند او را مهلت داده ، فریب نخورید ، پس در این حال چنین خواهد شد كه امر فرج الهى شما مهیا و فراهم خواهد است .( [14] )

+ منبع مطالبmolod.mihanblog.com
برچسب ها: ترك تقیّه ، مذمّت ، تقیه ، مذمت ، شیوه یاری امام زمان ، حضرت مهدی ، مقاله ، كتابها ،

::::


  آرشیو


  جستجو در سایت



  آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :

  لینک سرا
· بزرگترین پرتال اطلاعات
· لینك باكس اتوماتیك

:: کلیه حقوق ومطالب مادی و معنوی این پایگاه متعلق به این تیم اینترنتی می باشد . و كپی برداری تنها با ذكر منبع مجاز می باشد.برگرفته شده از نرم افزار منجی ::

Theme Dseigned By : molod.mihanblog.com