تبلیغات
در باره امام زمان-امام عصر-مهدی صاحب زمان-منجی عالم-ابا صالح در وبلاگ مولود - یارى حضرت قائم(علیه السلام) باطلب مغفرت وآمرزش براى مؤمنین
  موضوعات

  خوراک | RSS
 خوراک وب

  ابر برچسب ها
درباره حضرت مهدی داستان كوتاه مقاله انتظار در روایات گفتار علی (ع) درباره امام زمان امام مهدی در كتاب و سنت تقیه امام زمان درقرآن امام زمان در سخن پیامبر اكرم یاری امام زمان امام زمان در احادیث حدیث احادیث حضرت مهدی امام زمان در در وصف امام زمان صاحبالزمان ظهور امام زمان در حدیث ثقلین درباره امام زمان زندگی امام زمان فروغ تابان ولایت صاحب الزمان امام زمان در سخن امیرالمومنین امام عصر نصرت امام زمان شعر درباره امام زمان داستان درباره امام زمان مهدی نهج البلاغه در سخنان پیامبر نثر درباره امام زمان مقاله وتحقیق انتظار و مهدویت تحقیق در كلام امیرالمومنین كتابها زندگی حضرت مهدی امام زمان در سخن حضرت علی داستان امام زمان ظهور مهدی امام زمان موعود شناسی حدیث ثقلین مهدی صاحب الزمان زندگی نامه امام زمان شیوه یاری امام زمان شناختی از زندگی امام زمان ادبیات انتظار
 
 تماس با مدیر در یاهو  
مکان آیدی شما


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً


   یارى حضرت قائم(علیه السلام) باطلب مغفرت وآمرزش براى مؤمنین
یکشنبه 10 مرداد 1389  نویسنده : ab2ullah  دسته بندی : كتابخانه مهدویت شیوه های یاری امام زمان(عج) كتابها نظراتنظر دهید!

یارى حضرت قائم(علیه السلام) باطلب مغفرت وآمرزش براى مؤمنین  

طلب مغفرت و آمرزش براى جمیع مؤمنین و مؤمنات است ، و این شامل همه مؤمنین عالم مى باشد چه آنهائیكه در زمان ائمه معصومین (علیهم السلام) بوده اند و چه آنهائى كه در حیاتند و یا از دنیا رفته اند . و نصرت بودن آن بر این وجه است :


مقتضاى تعداد زیادى از اخبار كه در كافى و غیر آن روایت شده چنین است كه: خداوند عالم همه آنچه از فرج آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین را وعده فرموده است كه به ظهور موفور السرور حضرت خاتم الوصیین صلوات الله علیه ظاهر فرماید  ، مقدّر بود كه قبل از واقعه كربلا واقع شود ، و چون واقعه كربلا وقوع یافت غضب الهى بر اهل زمین تشدید گردید ، امّا این غضب بر اعداء بواسطه آن بود كه اساس آن را بر پا كردند ، و امّا بر اهل ایمان بواسطه آنكه ترك نصرت و یارى كردند تا آنكه اعداء غلبه كردند .
پس این فرج تأخیر شد و مقدّر گردید كه در سال صد و چهل واقع شود ، پس در زمان حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام) شیعیان تقیّه را ترك كردند ، و اسرار آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین را افشاء نمودند ، از آن زمان هم تأخیر شد ، و دیگر وقت معینى براى آن بیان نشد ، و فرمودند: ( یَمْحُوالله ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْكِتابِ ).( [1] )
فی الكافی عن أبی حمزه الثمالی قال: سمعت أباجعفر (علیه السلام) یقول :
یا أبا حمزة ! إنّ الله تبارك و تعالى قد كان و قّت هذا الأمر فی السبعین ، فلمّا قتل الحسین (علیه السلام)إشتدّ غضب الله على أهل الأرض فأخّره إلى أربعین و مائة ، فحدثناكم فأذعتم الحدیث فكشفتم قناع السرّ و لم یجعل الله له بعد ذلك وقتاً عندنا ، (یَمْحُوالله ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْكِتابِ)
قال أبو حمزة: فحدّثت بذلك أبا عبدالله (علیه السلام) ، فقال: قد كان ذلك .( [2] )
و در نجم الثاقب نیز مضمون همین حدیث را از غیبت شیخ طوسى و حدیث دیگرى از خرائج راوندى ره روایت فرموده.
و نیز در كافى روایت فرموده از حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام)فرمود:
خداوند عزّوجلّ بر شیعه غضب كرد ، پس مرا مخیّر فرمود در آنكه بلاى آنها را خود قبول كنم یا بر خود آنها وارد شود  ، پس والله آنها را به جان خودم محافظت نمودم ، كه بلا بر خودم وارد شود .( [3] )
و از این حدیث چنین فهمیده مى شود كه بزرگى گناه ترك تقیّه شیعه و افشاء نمودن اسرار آل محمّد (علیهم السلام) را نزد دشمنان آنها بر وجهى بود كه علاوه بر آنكه موجب تأخیر فرج شد ، و اگر نبود بواسطه شفاعت حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام)كه خود قبول بلا را فرمودند آنها به عقوبت آن گناه استحقاق بلاهاى شدیدى را ــ كه مستاصل در آن شوند ــ داشتند.
پس به مقتضاى چنین احادیث و نیز قائده كلّى در این آیه شریفه است
(اِنَّ الله لا یُغَیِّرُ ما بِقَوم حَتّى یُغَیِّرُوا ما بِاَنْفُسِهِمْ)( [4] )
یعنى : بدرستیكه خداوند نعمتهاى خود را كه به جمعى عطا فرموده است تغییر نمى دهد ، تا زمانى كه خودشان احوال و اعمال خیریه اى را كه دارند و بجاى مى آوردند; تغییر دهند ، و نیز به مقتضاى اخبار زیادى كه به مضمون این آیه شریفه وارد شده است ، در نتیجه اینكه بندگان حال خود را تغییر داده و ترك نصرت و یارى حضرت ابى عبد الله الحسین (علیه السلام)را نمودند و ترك تقیّه كرده و اسرار اهلبیت (علیهم السلام)را افشاء كردند ، و حرمت اولیاء الهى را هتك نمودند ، و به این سبب در زمان حضرت موسى بن جعفر صلوات الله علیه عاقبت عمل آنها این شد كه از آنها نعمت عظماى الهى كه فرج كلّى آل محمّد (علیهم السلام)بود تغییر داده شود ، كه اگر تغییر حال در هریك از آن دو مورد نشده بود ، خداوند عالم جلّ شأنه در آن فرج كلّى اذن فرموده بود.
پس اگر امام (علیه السلام) مجادله و مقاتله با همه دشمنان جهان مى فرمودند همه آنها مخذول مى گردیدند  ، و در هر كدام از آن دو موعد; آثار و بركات و رحمتهاى كامل و نعمتهاى زیاد و فراوان الهى كه در زمان ظهور فرج وعده داده شده است ; ظاهر مى گردید .
و چون تغییر حال داده شد فرج نیز تاكنون به تأخیر افتاد ، و بر حسب تصریح بعضى از اخبار كَهَنه كه تعجیل و تأخیر ظهور آن فرج كلّى بعد از آن دو موعد از امور بدائى است ، و آنكه هرگاه بندگان جمیعاً و بالاتّفاق هم عهد شوند در آنكه به درگاه حضرت احدیت جلّ شأنه توبه و تضرّع نمایند ، و تعجیل در آن فرج را طلب نمایند ، پس تعجیل در آن خواهد شد  ، و اگر چنین نكنند تأخیر خواهد شد. چنانچه در بیان كیفیّت هفتم بعضى از اخبارى كه در این مورد وارد گردیده بود ; ذكر كردیم .
و لكن چون هر گناهى واقع شود ; موجب سلب نعمتى مى شود ، باید اهل گناه از آن گناه توبه واقعى نمایند تا آن نعمت بر گردد ، و اگر از این گناه بزرگ; توبه نكنند یا توبه آنها مورد قبول نشود ; آن نعمت بر نمى گردد ، زیرا اگر توبه بر وجه صحیح بود ; آن نعمت دو مرتبه عطا مى شد .
و چون در اخبار زیادى وارد است كه : دعاى مؤمن در حقّ برادران مومنین در غیاب آنها; البته مستجاب است ، و از جمله دعاهائى است كه رد نمى شود ، هرچند دعا كننده دعایش در حقّ خودش بخاطر گناهانش مستجاب نشود ، و هرچند آنهائى هم كه درباره آنها دعامى شود اگر خود در حقّ خودشان دعا كننده ; مستجاب نشود .( [5] )
و همچنین در روایتى است كه هرگاه یكى از شما بندگان دعا مى كند آن را به نحو عموم قرار دهد ، یعنى دیگران را در آن چیزى كه براى خود طلب مى كند شریك نماید ، پس بدرستیكه این نوع دعا زودتر مستجاب مى شود.( [6] )
بنابراین احادیث ; هر گاه مؤمنین در هر زمانى ــ همه آنها یا یك نفر از آنها ــ علاوه بر توبه از جانب خود ; دعا و طلب مغفرت و آمرزش همه گناهانى كه از هر كدام از مؤمنین در هر زمانى كه واقع شده است ; نمایند ، پس كمال امیدوارى در آن است كه این نوع توبه مورد قبول درگاه الهى شود .
امّا نسبت به دیگران ; بواسطه آنكه گناه خود این توبه كننده مانع از قبول توبه و دعاى او در حقّ غیر او نمى شود ، و امّا نسبت به خودش بواسطه آنكه همان توبه و دعایش در حقّ غیر خودش از برادرانش وسیله قبول شدن توبه و دعاى او در حقّ خودش مى شود ، و كمال امید از فضل الهى در قبولى آن دعا هست  ، كه بواسطه آن زمان فرج یك مرتبه نزدیك شود یا آنكه تخفیف در زمان طول تأخیر بشود ، مثلا اگر در واقع تا صد سال است ; پنجاه سال یا كمتر شود .
پس اگر همه بندگان در این نوع توبه و دعا ; هم عهد و متّفق شوند ; قسم اوّل خواهد شد ، چنانچه در توقیع رفیع هم از آنحضرت صلوات الله علیه اشاره به آن شده است ، و ذكر آن توقیع با اخبار دیگر به مضمون آن در كیفیّت هفتم ذكر شد .
واضح است كه هرگاه مؤمنین در هر زمانى بر این وجه توبه و دعا كرده بودند و آن مورد قبول واقع شده بود ; وسیله تعجیل در ظهور فرج گردیده بود  ، و این نصرت كامله اى از براى امام (علیه السلام) بود ، با بیانى كه در كیفیّت هفتم معلوم شد.
كسانیكه علاوه بر توبه و دعا از جانب خود ; از جانب مؤمنین هم توبه و دعا مى كنند ، پس توبه و دعاء آنها از جانب خود یك عنوان و مصداق نصرت و یارى براى امام (علیه السلام)است ، و توبه و دعا آنها از جانب غیر خود یعنى برادران مؤمنین عنوان دیگرى از نصرت و یارى است ، و عنوان دوّم وسیله تكمیل عنوان اوّل است .
و این مانند آن است كه هرگاه كسى مسلّح و مهیّاى جهاد باشد ، پس اگر به دیگران هم اسلحه جنگى داده و آنها را هم مهیّا و آماده جهاد نماید  ، پس مهیا شدن خود او یك عنوان جهاد است ، و آماده كردن دیگران هم عنوان جداگانه و دیگرى براى جهاد است ، و بسا باشد كه مهیّا بودن او به تنهائى مصداق جهاد مى شود و لكن بخاطر تنهائى پیشرفت نكرده و نتواند بر دشمنان پیروز شود  ، ولى بواسطه مهیّا و مسلّح كردن دیگران بر دشمنان غلبه مى نماید.
همچنین است امر در مورد توبه و دعا كه عنوان نصرت و یارى امام (علیه السلام)به آن حاصل مى شود ، كه بسا باشد دعاهاى جمعى یا بعضى از جانب خودشان تأثیر كامل ننماید ، كه نتیجه نصرت و یارى از او حاصل شود ، هرچند همان هم; ظاهرش عنوان نصرت و یارى است.
و لكن هر گاه دیگران را شریك گردانیده و از جانب آنها هم دعا كنند ، و از براى آنها طلب مغفرت نمایند ، پس آن سبب تأثیر كامل دعا شود ، و از دعا و توبه او واقعاً نتیجه نصرت و یارى ظاهر شود .

+ منبع مطالبmolod.mihanblog.com
برچسب ها: یاری امام زمان ، طلب مغفرت ، طلب بخشش ، مومنین ، یاری حضرت مهدی ، بخشش ، شیوه یاری امام زمان ، كتابها ،

::::


  آرشیو


  جستجو در سایت



  آمار
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :

  لینک سرا
· بزرگترین پرتال اطلاعات
· لینك باكس اتوماتیك

:: کلیه حقوق ومطالب مادی و معنوی این پایگاه متعلق به این تیم اینترنتی می باشد . و كپی برداری تنها با ذكر منبع مجاز می باشد.برگرفته شده از نرم افزار منجی ::

Theme Dseigned By : molod.mihanblog.com